Behandling med stoffet Thyroid bliver nu undersøgt i to forskningsprojekter. Det sker som led i regeringen og Dansk Folkepartis ønske om at styrke behandlingstilbud til stofskiftepatienter.
Det bør i sidste ende være patientens eget valg, om de vil have præparatet Thyroid Erfa, som bruges til behandling af stofskiftesygdom. Også selv om lægerne mener, at det er sundhedsskadeligt, mener formanden for Folketingets sundhedsudvalg, Liselott Blixt (DF).